Kozármisleny - Belső horgásztó

2018.05.18

Kis tó, szép halakkal, ahonnan még nem mentem el fogási élmény nélkül.

A kozármislenyi Belső horgásztó a látványtó kategóriába tartozik. Mérete mindössze 2 ha és a Pécshez közeli Kozármisleny mondhatni közepén található, közvetlenül a Művelődési Ház mellett. Ez a horgászvíz nem keverendő a Kozármislenyi horgásztóval, aminek szintén ez a város ad otthont.

A tavat a Nasi Ljudi Nemzetiségi Egyesület kezeli és igencsak jól csinálják. A tóban szép számmal vannak termetes pontyok és amurok, így még a bojlis horgászok is örömüket lelhetik benne. Bár a tó mérete nem nagy, én mindig találtam ott szabad horgászhelyet - sőt válogathattam, még ünnepnapon is.

Az első benyomást mindig a tó látványa adja. Hát, az első benyomás nem volt jó, mert nem vadregényes környezet fogad, hanem a kisváros főútja mellett terül el a horgászandó terület. DE! Erről a negatívumról hamar megfeledkeztem, mert a tó környezete maximálisan rendezett. Sehol sincs szemét, mindenhol rendezett a fű és még tiszta női-férfi illemhely is biztosított - ami azért nem jellemző az egyesületi tavaknál.

Az is fontos szempont, hogy milyen a halőr, vagy tógazda személye. Ezt sokan (a vizek fenntartói) nem ismerik fel, pedig a halőr a tó arca. Ha jól szituált, kedves és nem utolsó sorban jó értékesítő, akkor máris jobb kedvvel foglaljuk el a horgászállást. Ennél a tónál ez a szempont csillagos 5-ös, még tippet is kaptam a fogós helyre, miután - mint olyannak aki először jár itt - ismertette a helyi horgászrendet.

Reményekkel tele és jókedvűen kezdtük párommal összeállítani a felszerelést. Szerencsére nem jelentett gondot a cipekedés és nem is kellett a "tartalékos ládát", meg a váltóruhát sem kivenni az autóból, hiszen a parkoló közvetlenül a tó mellett van. Ahhoz, hogy ne dobjuk át egymást, csak az egyik (a Művelődési Ház felőli) oldalról lehet horgászni. Aki távdobásra szakosodott, annak érdemes a túlpartot céloznia, mert a meredek partfal alatt mozog a legtöbb hal - ezt tudtunkra is adják a folyamatos ugrálással. Aki korlátozott a dobások hosszát tekintve, annak érdemes a középső nádasok mellé, vagy elé dobni.

nem árt egy kis alapozó etetés

A lenyugvó nap meg is hozta a kapásokat. Három kárász és két ponty jött, sajnos az egyik bajszos leakadt a szákolás előtt. Azt hozzá kell tenni, hogy 4 óránk volt minderre - amihez képest, én jó eredménynek értékeltem a fogásokat. Amúgy a tóban jó esélyünk van koi pontyot, vagy compót akasztani.

lebegtetett  kukorica füzérrel
lebegtetett kukorica füzérrel

Vegyipari sulis gyakorlatokon mondta mindig a tanárom, hogy "egy mérés nem mérés", így a konklúzió levonása előtt még kétszer mentünk ki a tóra szerencsét próbálni.

A pontyfogás után egy meleg napon jutottunk el ismét Mislenybe. Itt annyi változást eszközöltem, hogy mind az etetőanyag, mind a csali erjesztett volt. Szintén délutános rapid peca vette kezdetét és a 3. órában jelentkezett annak a halfajnak a képviselője, amit sok horgász kedvel. Bár a tavak élővilágának egyensúlyban tartását figyelembe véve, kártevőnek számít és nem is őshonos hal, az amur nekem is nagy kedvencem. Igaz, hogy nem volt egy Moby Dick, de a 4,2 kg is elég volt ahhoz, hogy eltörje a merítőt az utolsó kirohanáskor (tudom... mazsola hiba).

ismét büdös kukoricával

A harmadik horgászat után nyugtáztuk, hogy jó hely ez a Kozármisleny. Már reggel elkezdtük a halak kergetését, igaz nem túl felkészülten. Hirtelen jött ötletből határoztuk el magunkat és az ünnepnap miatt nem tudtam beszerezni se élő csalit, se etetőanyagot. Mit lehet ilyenkor tenni? Megnéztük, mi van a kamrában. Kukoricadara, pudingpor, vaníliás cukor, folyékony édesítőszer. A darát puliszka-szerűen megfőztük, majd az adalékokkal ízesítve lett. Igazából nem hittem abban, hogy használható lesz, de gondoltam, legalább nem égek be mások előtt azzal, hogy üres kosarat dobálok.

Meglepetésünkre azonban az apró halak egyből rávetették magukat és napnyugtakor megérkezett a várva várt nemes hal, mellyel újabb strigula került a pontyos listára. Sajnos a felkészületlenséget tetézve a telefonom otthon maradt, páromé pedig addigra lemerült, így fotós dokumentációt nem sikerült készíteni a 2 kg-os tőpontyról, aminek a csalitüskén felkínált, ananászos gumikukorica tetszett meg.

Azt érdemes figyelembe vennünk, hogy a mederfenék iszapos. Nagyon. A bordás etetőkosár nagyrésze elsüllyedne, ezért célszerű method kosarat használni, vagy ha nem kosarazol, akkor laposabb ólmot.

Pontozzunk

• KÖRNYEZET - nem annyira zavaró az autóút és a lakóházak közelsége, de mégis csak hiányzik a vadregényes hatás
  • SZEMÉLYZET - minden szempontból kiváló, a tógazda kedves, segítőkész
  • INFRASTRUKTÚRA - van tiszta illemhely és büfé is a tó mellett, valamint közeli a parkoló
  • HALAK - a halállomány állandó, ezért sok a termetes példány és az olyan ritkaságok mint a Koi és a compó
  • ÁR - a környék vizeihez képest alacsonyak a napijegy árak és van félnapos jegy is

Mivel a környezet szépséghibáit a tópart gondozásával jól kompenzálják, a többi szempont pedig kiváló, megkapja az 5 horgot.

Infók

Neten kevés infót találni a horgászrendről és az árakról, ezért próbálom itt összefoglalni a legfontosabbakat.

Jegyárak:
Sport 1800 Ft

Napijegyet csak állami engedéllyel tudunk kiváltani!

A tavon csak sporthorgászat folytatható, th. minden halat vissza kell engedni.

A halkímélő eszközök használata kötelező!

Ha a tóra kiérve nincs jelen a tógazda, akkor pakoljunk ki, dobjunk be és majd amikor megérkezett, rendezhetjük az anyagiakat, vagy rá is csöröghetünk - a telefonszámát a tó hirdetőtábláján találjuk.